keje gov adakah jaminan yg cerah...??

>> Monday, August 16, 2010

berita pasal gaji naik la...gaji tuwun la.....tapi keputusan muktamad xde pun..aku plak tunggu n terus tunggu...bila la gaji nak naik nie........kos idup dah la makin lame makin tinggi sekarang ni..barang pun makin mahal....boleh dicop golongan PPRT dah aku nie.......IN JE GOVERMENT......ape la nak jadik ngan POLITIK SEKARANG NIE.....aku pun makin xpaham la.....dah malas nak ambek tahu.....so duk diam..kerja n terus kerja........sekarang nie,kerajaan negeri pun boleh  sekat pergerakan gaji......so..KAKITANGAN AWAM nak makan ape yeh...??hutang lagi nak bayar??harus ker semua nie jadik...??kenape harus sekat pergerakan gaji yang sudah sekian lame berlaku bertahun2 dahulu....kenape sekarang baru nak sekat??apekah masalah dalaman yg berlaku??hanye owang yg patut tahu je tahu..so yang lain terime seadanyer keputusan tersebut........kepade siapa KAKITANGAN AWAM ni nak mengadu nasib.....TERPAKSE hutang sana sini...itu la masalah yang sering dihadapi segelintir KAKITANGAN AWAM.....MENGAPA PERLU SEKAT PERGERAKAN GAJI??PERLU KER SEKAT PERGERAKAN GAJI TERSEBUT??
siapakah harus bersuare dalam hal nie??apakah tindakan yg harus dilakukan?adakah KAKITANGAN AWAM hanye perlu diam n lihat sahaje??


BERITA YG TERBARU DIBACA..

Gaji minimum sepatutnya sudah dilaksanakan: MTUC
SHAH ALAM – Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) menyifatkan usaha isu gaji minimum sepatutnya sudah dilaksanakan dan bukan di peringkat kajian memandangkan ia sudah lama diperdebatkan.

Presidennya, Syed Shahir Syed Mohamud berkata, peruntukan RM900 sebagai gaji dan RM300 adalah elaun Kos Sara Hidup (Cola) sebagai gaji minimum kepada pekerja dianggap munasabah memandangkan kos sara hidup yang semakin meningkat.

“Jumlah ini juga perlu diselaraskan bagi semua pekerja di seluruh negara dan mencakupi semua sektor pekerjaan, jangan mewujudkan perbezaan jumlah gaji seperti di negara-negara luar,” katanya, semalam.

Beliau yakin tidak semua majikan menentang pelaksanaan gaji minimum berkenaan yang membela nasib pekerja di negara ini.

“Semua pekerja tidak kira warganegara atau pun tidak yang bekerja di Malaysia mesti mendapat gaji sebagaimana yang diperuntukkan,” katanya.

Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kerajaan sedang mengkaji kaedah terbaik dalam menangani isu gaji minimum.

Kementerian Sumber Manusia bakal membentangkan kes ini di Kabinet, Oktober ini.
petikan diatas di ambil DI SINI




0 komen:

Post a Comment

kepada yang baca blog ini semata-mata sebab nak menyibuk dan dengki pada cik q,terima kasih yeh kerana sudi datang melawat,blog ini diciptakan macam sampah,segala isinya ditaip ikut suka hati,walaupun tidak berguna tapi dicipta oleh aku dan diciptakan untuk aku,kalau tak suka tak payah baca,terus bla jer,pergi la jenguk blog-blog yang glamour dan best,
aku nie tak glamour pun,akhir kata..kehidupan harus diteruskan,walaupun keputusan yang dibuat seringkali salah dan dikesali,
so...happykan diri...happykan hidup....

  © cnq Simple n' Sweet by just2qasehlaura.com 2009

Back to katak hijau