Kereta terbakar, pemandu jatuh gaung

>> Friday, August 20, 2010

KUALA PILAH 19 Ogos - Sekumpulan anggota Bomba dan Penyelamat yang cuba memadamkan kebakaran sebuah kereta di Jalan Seremban-Kuala Pilah lama di Bukit Putus hari ini terkejut apabila mereka terdengar jeritan seorang lelaki menahan kesakitan.
Setelah diperiksa, rupa-rupanya lelaki tersebut merupakan pemandu kereta terbabit yang akhirnya ditemui dalam gaung sedalam 40 meter berdekatan tempat kejadian.
Dalam kejadian kira-kira 1 petang itu, mangsa yang hampir 80 peratus terbakar ditemui pasukan penyelamat tersebut yang sedang memadamkan kebakaran sebuah kereta jenis Proton Wira selepas menerima laporan daripada orang awam.
Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Senawang, Ariffin Esa berkata, ketika anggotanya sedang sibuk memadamkan kebakaran tiba-tiba mereka terdengar suara meminta tolong datang dari dalam gaung.
"Beberapa anggota itu kemudian turun ke bawah gaung untuk melakukan pemeriksaan lanjut. Hasil pemeriksaan, mereka menemui seorang lelaki berusia lingkungan 30-an yang mengerang kesakitan dengan kesan terbakar di badannya," katanya ketika ditemui di tempat kejadian hari ini.
Tambah beliau, lelaki itu dipercayai keluar menyelamatkan diri sejurus selepas kebakaran lalu terjatuh ke dalam gaung sedalam kira-kira 40 meter.
"Mangsa ditemui terbaring di pangkal pokok dalam gaung tersebut dan anggota bomba terpaksa menggunakan alat pengusung untuk membawa mangsa naik.
"Lelaki terbabit kemudian dikejarkan ke Hospital Tuanku Ja'afar untuk menerima rawatan," katanya.
Sementara itu, seorang saksi, Mohd. Zaidi Aziz, 26, berkata, dia yang kebetulan melalui tempat kejadian ternampak kereta terbakar di tepi gaung lalu berhenti untuk memeriksanya.
"Melihat sahaja kereta itu terbakar, saya terus menghubungi Bomba dan Penyelamat," kata Mohd. Zaidi.
"Ketika itu, kereta tersebut meletup beberapa kali," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

sumber>>> utusan 

0 komen:

Post a Comment

kepada yang baca blog ini semata-mata sebab nak menyibuk dan dengki pada cik q,terima kasih yeh kerana sudi datang melawat,blog ini diciptakan macam sampah,segala isinya ditaip ikut suka hati,walaupun tidak berguna tapi dicipta oleh aku dan diciptakan untuk aku,kalau tak suka tak payah baca,terus bla jer,pergi la jenguk blog-blog yang glamour dan best,
aku nie tak glamour pun,akhir kata..kehidupan harus diteruskan,walaupun keputusan yang dibuat seringkali salah dan dikesali,
so...happykan diri...happykan hidup....

  © cnq Simple n' Sweet by just2qasehlaura.com 2009

Back to katak hijau